

pon., 19 maj
|Szkolenie zdalne
Twinmotion - wizualizacja i animacja w czasie rzeczywistym
Szkolenie online na żywo, z instruktorem. Czas trwania 2 dni (16 godzin dydaktycznych). Koszt uczestnictwa: 2080 zł netto (2558,4 zł brutto).
Gdzie i kiedy?
19 maj 2025, 09:00 – 20 maj 2025, 15:00
Szkolenie zdalne
O szkoleniu
Szkolenie jest skierowane przede wszystkim do architektów, projektantów wnętrz, urbanistów oraz wszystkich, którzy zajmują się wizualizacją projektów architektonicznych. Równie dobrze sprawdzi się dla projektantów z branży jachtowej, stoczniowej, lotniczej, motoryzacyjnej oraz specjalistów zajmujących się wzornictwem przemysłowym.
Uczestnik szkolenia opanuje tworzenie realistycznych wizualizacji 3D i animacji w czasie rzeczywistym przy użyciu Twinmotion. Nauczy się stosować techniki oświetlenia, efektów środowiskowych oraz pracy z materiałami, które umożliwiają dynamiczną prezentację projektów w różnych branżach – od architektury po motoryzację, wzornictwo przemysłowe i inżynierię. Szkolenie obejmuje narzędzia wspomagające szybkie prototypowanie wizualne oraz interaktywną eksplorację środowiskową. Dzięki temu uczestnicy będą w stanie tworzyć efektowne, angażujące wizualizacje zarówno na potrzeby klientów, jak i zespołów projektowych.
Podczas szkolenia uczestnicy nauczą się:
Importowania modeli i scen 3D z różnych programów (Revit, SketchUp, Archicad, Rhino), zarządzania projektem oraz korzystania z wtyczek łączących
Praktycznych ustawień oświetlenia, naturalnego i sztucznego w zależności od scenariusza wizualizacji
Stosowanie gotowych materiałów i tekstur oraz tworzenia nowych materiałów w oparciu o technikę PBR
Korzystania z różnego rodzaju bibliotek (roślinność, meble, pojazdy, ludzie itp.) oraz tworzenia własnej biblioteki
Dodawania elementów otoczenia i ich animacji (wiatr, ruch wody, ruch postaci, pojazdy)
Tworzenia ścieżek kamer i ich animacji
Generowanie filmów i panoram 360° oraz wirtualnych spacerów
Tworzenia interaktywnych prezentacji, również dla potrzeb VR
Program szkolenia
Dzień 1 – Interfejs, nawigacja, biblioteki
Wprowadzenie do Twinmotion
Przegląd możliwości programu
Wymagania sprzętowe
Przykłady zastosowań w wizualizacji produktu
Przykłady zastosowań w architekturze
Interfejs użytkownika
Sposób działania programu
Omówienie układu narzędzi i menu
Nawigacja w przestrzeni 3D
Importowanie modeli 3D
Obsługiwane formaty plików (FBX, OBJ, SketchUp, Revit, Archicad, Rhino, Blender)
Polecane programy do modelowania obiektów
Wtyczki automatyzujące transfer geometrii
Optymalizacja modeli przed importem
Zarządzanie zasobami, elementy biblioteczne
Biblioteka Twinmotion
Biblioteka Sketchfab oraz Quixel Megascans
Edycja i dostosowywanie tekstur, metody pozyskiwania map
Tworzenie biblioteki użytkownika
Hierarchia sceny
Podstawowe zasady wizualizacji, rodzaje oświetlenia
Podstawowe scenariusze wizualizacji
Kompozycja i kadrowanie
Typy świateł i ich zastosowanie
Oświetlenie środowiskowe za pomocą map HDR
Symulacja pory dnia i warunków atmosferycznych
Rendering produktu - budowa studia
Elementy postprodukcji
Rodzaje obiektów, które można dodać do projektu
Roślinność, ludzie, pojazdy
Animowane elementy: drzewa na wietrze, ruch pieszych i pojazdów
Dokonywanie pomiarów
Dodawanie komentarzy
Praca z przekrojami
Pierwsze wizualizacje i eksport
Rendering finalny (Path Tracing), jego rola i ustawienia
Rendering w czasie rzeczywistym i jego zastosowania
Ustawienia jakości i formatów eksportu
Tworzenie pojedynczych ujęć i panoram 360°
Dzień 2 – Materiały, Efekty, Animacja, Eksport
Zaawansowana edycja materiałów
Właściwości materiału
Technologia PBR w tworzeniu materiałów, mapy i ich znaczenie
Mapowanie materiałów - techniki i rodzaje
Złożone sceny i optymalizacja
Organizacja dużych projektów
Redukcja obciążenia sprzętowego i jego monitoring
Tworzenie animacji kamerą
Ścieżki ruchu kamery
Efekty przejść i ustawienia nagrywania
Zaawansowana symulacja warunków atmosferycznych
Pory roku
Efekty deszczu, śniegu i mgły
Interaktywne prezentacje i VR
Eksport do przeglądarek VR
Tworzenie interaktywnych spacerów po modelu
Integracja z innymi programami
Połączenie Twinmotion z Unreal Engine
Eksportowanie scen do celów edycji w innych środowiskach
Podsumowanie ćwiczeń praktycznych i odpowiedzi na pytania
Omówienie projektów ćwiczeniowych wykonanych podczas szkolenia
Odpowiedzi na pytania i wskazówki do dalszej nauki
Certyfikat i dostęp do nagrań
Potwierdzeniem ukończenia szkolenia jest Certyfikat wystawiany w języku polskim i angielskim. Otrzymujemy również dostęp do zapisu wideo szkolenia oraz potwierdzenie umiejętności na LinkedIn.
Instruktor
Szkolenie prowadzi Autoryzowany Instruktor Bardins - Karol Burzyński
Szczegóły szkolenia
Czas trwania: 2 dni (*16 godzin dydaktycznych)
Forma szkolenia: Szkolenie w formie zdalnej na żywo, z instruktorem
Platforma szkoleniowa: ClickMeeting
Certyfikat ukończenia: Certyfikat Bardins
Dostęp do zapisu wideo szkolenia: tak
Potwierdzenie umiejętności na LinkedIn: tak
Możliwość zakupu szkolenia w formie indywidualnej: tak
Możliwość organizacji szkolenia zamkniętego: tak (minimum 3 osoby)
*(jedna godzina dydaktyczna odpowiada 45 minutom zegarowym)
Możliwość dofinansowania
Dofinansowanie poprzez BUR jest dostępne dla firm i pracowników MŚP oraz osób prywatnych w wybranych województwach. Na nasze szkolenia można otrzymać nawet 80 proc. dofinansowania. W celu uzyskania informacji na temat warunków finansowania lub pomocy przy składaniu wniosku, prosimy o kontakt pod adresem bur@bardins.pl.
Informacje dodatkowe
Masz pytania? Zadzwoń pod numer 574 43 0303 lub napisz wiadomość.
Rezerwacja
Udział w szkoleniu
2558,40 złPodatek: Zawiera VATBon na szkolenie indywidualne
4428,00 złPodatek: Zawiera VAT
Suma
0,00 zł